Ekonomist Adnan Öztekin, yaz aylarında kredi kartıyla alışverişin 3 kat arttığını söyledi.
Adnan Öztekin, vatandaşların kredi kartıyla yaptıkları alışverişin öncesinde ve sonrasında mağdur edilmemeleri birtakım kişisel tedbirler alması gerektiğini belirtti. Hesap ekstreleri, slipler, ATM fişleri, kredi kartı başvuruları veya kopyaları, sigorta formları ve kredi teklifleri gibi kişisel bilgi içeren evrakların iyice yırtılarak çöpe atılması gerektiğini ifade eden Öztekin, “Tüm bunlara birlikte kredi kartı şifresi herkesten korunmalı ve kart şifresi ilgili bilgiler banka çalışanları dahil hiç kimseye söylenmemelidir” uyarısında bulundu.
Tatile çıkacak vatandaşların da dikkatli olması gerektiğine vurgu yapan Öztekin, “Yapılan araştırmalarda kredi kartı ile alışverişlerin özellikle tatil zamanı arttığını görüyoruz. Bu nedenle tatile çıkacak vatandaşlarımız tatilleri ve seyahat esnasında kredi kartı kullanımlarında çok dikkatli olmalıdırlar. Özellikle kredi kartı kullanımı sonrası aldıkları kart sliplerini otel odalarında bırakılmaması gerekir. Bilindiği gibi bu slipleri toplayıp, satan kötü niyetli kişiler ve çıkar amaçlı birçok suç örgütü vardır. Bu sliplerden elde edilen bilgiler ile uluslararası alış-veriş yapabilmektedir. Bununla da ilgili olarak, otellere, araba kiralama şirketlerine, ulusal veya uluslararası e-commerce ile yapılan alışverişlerinizde kredi kartınızın bilgilerini vermemeye özen göstermek gerekir” şeklinde konuştu.
TELEFONLA YAPILAN DOLANDIRICILIĞA DİKKAT
Son zamanlarda vatandaşların özellikle telefonla aranmak suretiyle kandırılıp kişisel bilgilerinin ele geçirilmesiyle dolandırılma olaylarının arttığına da dikkat çeken Öztekin, açıklamasını şöyle sürdürdü:
“Telefonla arayıp, kendilerini banka görevlisi başta olmak üzere çeşitli görevlerde tanıtan ve hesap güncellemesi yapacağız diyerek ya da bir ödül kazandığınızı söyleyerek, kredi kartı numaranız, banka hesap numaranız gibi kişisel bilgilerinizi talep edenlere cevap vermeyiniz. Böyle bir durumda telefonu hemen kapatarak durumu '155 Polis İmdat'a bildiriniz. Unutulmamalıdır ki, doğru tedbirler mağduriyetleri önler.”