4 ilçeden geçecek 13 istasyonlu hattın yapımını, pandemi ve ekonomik kriz şartlarında, öz kaynak kullanımıyla devam ettirdiklerini vurgulayan İmamoğlu, “Bu hat, 2018 sonunda İller Bankası'ndan alınan bir ödenekle yapılmaya başlanmış, ama o ödenek de bitmiş. Tamamen durmuş bir şekilde aldık, yüzde 50’lerde. Uzun süre beklendi, çünkü bir kaynağı yoktu. Öz kaynakla yol aldık” dedi. Ekonomik kriz ortamlarında bu tür işleri başarmanın zorluğuna dikkat çeken İmamoğlu, “Ama zoru başarmak zorundayız. Kim için? Milletimiz için. O duyarlılıkla hareket ediyoruz. İnşallah 2022’nin sonuna bu hattı yetiştirip, çok değerli bir metro hattını İstanbullulara kazandırmak arzusundayız” ifadelerini kullandı.
“ÖZ KAYNAKLA YOL ALDIK”
Söz konusu hattın, 2018 sonunda İller Bankası'ndan alınan bir ödenekle yapılmaya başlandığı bilgisini paylaşan İmamoğlu, şöyle konuştu:
“Ama o ödenek de bitmiş. Tamamen durmuş bir şekilde aldık, yüzde 50’lerde. Uzun süre tabii beklendi, çünkü bir kaynağı yoktu. Öz kaynakla yol aldık. Sıkı bir öz kaynak ayırdık buraya. Kredi işlemlerinde de son aşamaya gelindi. Kalan kısmıyla ilgili de Allah'ın izniyle süreci toparlayıp, burayı bir an önce İstanbulluya hediye etmek istiyoruz. Şu an yüzde 85 seviyelerinde bir metro hattında gidiyoruz. İstasyonları çok iyi değerlendirmek istiyoruz. Örneğin; Teknoloji Merkezi, Kayışdağı İstasyonu’nda. Orada 1,600 metrekarelik bir kapalı alanı, bir teknoloji merkezi haline getirmek istiyoruz.”
HATTIN ÖYKÜSÜ
Test sürüşünde İmamoğlu’na, Ataşehir Belediye Başkanı Battal İlgezdi eşlik etti. İBB Raylı Sistemler Daire Başkanı Pelin Alpkökin de İmamoğlu’nu hattaki çalışmalarla ilgili bilgilendirdi. İBB, 4 ilçeden geçecek 13 istasyonlu Dudullu-Bostancı metro hattının yapımına, 26 Şubat 2016’da başladı. Yüzde 55 seviyesine ulaşan imalat işlemleri, finansman yetersizliğinden dolayı, 2019 yılının Mart ayında durma noktasına geldi. 23 Haziran 2019 seçimlerinin ardından göreve başlayan İmamoğlu, durmuş metro hatları konusuna öncelik verdi ve finans kaynağı bulma konusuna yoğunlaştı. Dudullu-Bostancı metro hattındaki çalışmalar, İBB öz kaynakları devreye sokularak, Temmuz 2020 yılında tekrar başlatıldı.
4 İLÇE 13 İSTASYON
Hat; Dudullu istasyonunda M5 Üsküdar-Çekmeköy metro hattı ile Kozyatağı istasyonunda M4 Kadıköy-Tavşantepe metro hattı ile Mevlana istasyonunda Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli metro hattı ile Bostancı istasyonunda ise Marmaray işletmesi ile entegre olacak. Kadıköy, Maltepe, Ataşehir ve Ümraniye ilçelerinden geçecek hatta, 13 istasyon (Bostancı, Emin Ali Paşa, Ayşekadın, Kozyatağı, Küçükbakkalköy, İçerenköy, Kayışdağı, Mevlâna, İmes, Modoko, Dudullu, Huzur, Parseller) bulunacak.
açık artık şu hattı.