Yıllardır eğitim sistemimiz yaz-boz tahtası şeklinde hemen her yıl değişikliğe uğramakta. Günümüze gelene kadar 6 kez milli eğitim bakanı değişti. Her gelen ‘en iyisi bu’ diyerek yeni bir sistem getirdi ve eğitim öğretim sistemi yaz-boz tahtasına döndü. Kimi bakanlar liselerde kredili sistemi getirirken, ABD’nin sistemini getirdik diyordu. Aynı ay milli eğitimin çıkardığı dergide ise ABD’nin bu sistemi terk ettiği yazıyordu. Şu anda ülkemizde okullarda eğitim maalesef çok kötü durumda. Hasbelkader öğretim yapılmaya çalışılıyor. Her yıl müfredatları değiştirerek öğretim yapmaya çalışılıyor. Müfredat değiştirmek kitapların yeniden basılması demek. Bir de bunun maliyeti var. Hepsi MEB’in matbaalarında basılmıyor. Bir kısım özel matbaalarda bastırılıp birileri zengin ediliyor. Geleceğimiz olan gençlerimizin iyi yetişmesini istiyorsak yapmamız gereken, eğitim- öğretim konusunda deneyimli, bilgili bilim adamlarından, öğretmen sendikalarından, uygulamaları yapacak olan öğretmenlerden oluşan komisyonlar kurup, gelişmiş ülkelerin eğitim öğretimini inceleyip, bize uygun olan sistemi uygulamak. Adı milli olan bakanlıkların devlet politikası olması gerekir. Hükümetlere göre değişen politikalar olmamalıdır. Hatırlarsanız, gelip giden bakanlar şöyle demişlerdi: ‘Sistemi değiştiriyoruz… Önceki sistem problemli, sistemi değiştiriyoruz… Eğitim çok önemli… Eski sistemi değiştiriyoruz…Böyle sistem olmaz. Sistemi değiştiriyoruz... Sistem çok sıkıntılı. Sistemi değiştiriyoruz… Böyle sistem mi olur…’ Başka sistem değişikliği yapmak isteyenleri merakla bekliyoruz…
Bu değişiklikler hem öğrenci, hem öğretmen, hem de yöneticiler açısından yorucu bir süreç oluyor. Çünkü her değişiklik yeni bir uyum süreci doğurur. Öğretmenlerin, değişikliklere göre çalışma programı hazırlaması gerekiyor. Her seferinde en başından tecrübe ediyorlar. Bu da zaman kaybıdır. Değişiklikler kısa vadede değil, uzun vadede düşünülerek uygulanmalıdır.Tam sisteme alışmışken, bir başka değişiklikle karşı karşıya kalınması öğrencilerin ruh sağlıklarını da olumsuz etkiler… Eğitim sisteminde sıklıkla yapılan değişiklikler öğrencilerde adaptasyonu yavaşlatır. Anlama ve algıda sorunlar yaratır…
Ve de kesinlikle Atatürkçülükten uzaklaştırmayalım geçlerimizi…
kıvıIcımIa ateş yakmaktır. Boş bir kabı doIdurmak değiIdir.
Sokrates