Korona virüs tedbirleri kapsamında İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin aldığı kararla 15 Ocak’tan itibaren HES kodunu toplu taşıma kartıyla eşleştirmeyen vatandaşlar toplu taşıma araçlarından yararlanamıyor.
UYGULAMA BİR HAFTA ÖNCE BAŞLADI
Uygulamanın başlamasının üzerinden bir hafta geçmesine rağmen eşleştirmelerini halen gerçekleştirmeyen vatandaşlar metrobüs ve metro girişlerinde uzun kuyruklar oluşmasına neden oluyor.
VATANDAŞLAR TEPKİ GÖSTERDİ
Turnikelerden geçemeyen vatandaşlara güvenlik görevlileri HES eşleştirmelerini cep telefonlarından yapabileceklerini belirterek yardımcı olmaya çalışırken eşleştirmelerini yapmayan vatandaşlara diğer vatandaşlar tepki gösteriyor.
“YOĞUNLUĞU DAHA DA ARTIRIYOR”
Bir vatandaş, uygulamanın bir hafta önce başladığını halen eşleştirme yapmayan vatandaşların bu zamana kadar nasıl seyahat ettiğini anlamadığını belirtirken “Salgında yoğunluğun azalması gerekirken eşleştirme yapmayan vatandaşlar yoğunluğun daha da artmasına neden oluyor” dedi.
VATANDAŞLAR SORUMLU OLMALI
Bir başka vatandaş ise bazı çiftlerin HES Kodu eşleştirilmiş tek kartla seyahat ettiğini belirtirken “Zaten iş çıkışlarında toplu taşıma yeterince yoğun ve kalabalık oluyor. Salgın sürecinde bir de bu vatandaşlar yüzünden bu yoğunluk iki katına çıkıyor. İnsanların biraz daha sorumluluk bilinciyle hareket etmeleri gerekiyor” diyerek tepkisini dile getirdi.