Bir yılda 25 cinayet
Son dönemde katlanan ve ölümlü kazalara neden olan inşaat mikserleri, hafriyat kamyonları sefer sayısı odaklı prim sistemiyle çalıştırılıyor. Asgari ücretle istihdam edilen şoförler yaptıkları sefer sayısı veya çalışma saatlerine göre 1600 TL’ye kadar ek prim alıyorlar. Güvencesizliğe dayalı bu çalışma modeli mikserlerin standartlarının üstünde hız ve iş yoğunluğunu dayatıyor, trafik güvenliğini yok ediyor, halkın ulaşım güvenliğini ortadan kaldırıyor.
Kural tanımaz hafriyat kamyonları
Beton mikserleri ve hafriyat kamyonlarının sabah saat 06.00 ile 10.00, akşam saat 16.00 ile 22.00 arasında trafiğe çıkması yasak olmasına rağmen kentin merkezinde kanser gibi yayılan inşaatlara yerleşim alanları dışından beton sağlayan mikserler ve kent dışına hafriyat taşıyan kamyonlar ana trafik akslarını kullanarak sokak aralarına dağılıyor. İnşaat projelerine bulundukları bölgeyi kural tanımaksızın tarumar etme hakkı verilirken, halkın ulaşım güvenliği imalat sürecinin getirdiği tehlikelerin altında kalıyor. Beton mikserlerinde ise, taşıma sırasında betonun 2-2,5 saat aralığında projeye iletilme sınırı olması mikserlerin kent içinde hız yapmasına davetiye çıkarıyor.
KENTSEL DÖNÜŞÜMLE DELİK DEŞİK OLAN YERLERE DİKKAT
Kuzey Ormanları Savunması’nın hazırladığı rapora göre son bir yılda hafriyat kamyonları ile beton mikserlerinin İstanbul’da karıştığı kazalar sonucunda 25 kişi hayatını kaybetti. Kazaların yoğunlaştığı bölgeler ise, kentsel dönüşümle delik deşik edilen Ümraniye, Kadıköy, Maltepe, Kartal, Şile otobanı ve binlerce iş makinesinin çalıştığı 3 Havalimanı inşaatı ulaşım aksı.