Vatandaşa daha kaliteli ve kesintisiz hizmet verebilmek amacıyla teknolojik altyapı yatırımlarına ağırlık veren Ataşehir Belediyesi, şeffaf belediyecilik konusunda çığır açan mobil uygulamasını yayın hayatına geçirdi. Mobil uygulamayı kullanan vatandaşlar belediyeye gelmeden istek, sorun ve şikayetlerini belediyeye iletebilecek ve bunların takibini kolayca yapabilecekler. İmar durumu sorgusu ve vergi ödemelerinin de mobil cihazlar üzerinden yapılmasını sağlayan sistem şeffaflık konusunda ise örnek bir uygulama niteliğinde.
Uygulamanın ‘Çek Gönder Bölümü’ şu şekilde çalışıyor: Vatandaş şikayetiyle ilgili fotoğrafı çektikten ve açıklamasını yazdıktan sonra gönderiyor. Sistem, kişinin konum bilgisini alarak otomatik olarak sorunu Ataşehir Belediyesi’ne iletiyor. Belediye, ilgili birimlerini görevlendiriyor, bu işlem sonuçlandırıldığında vatandaş bilgilendiriliyor. Vatandaşlar mobil uygulama sayesinde belediyenin etkinliklerine, haber ve duyurularına da kolayca erişebiliyorlar. Vatandaşlar ayrıca uygulama içerisine konulmuş olan kent rehberi ile belediyenin hizmet alanına giren kurumların iletişim ve adres bilgilerine de ulaşabiliyorlar. Uygulamanın iPhone ve iPad için iki versiyonu mevcut. Çok yakında android uyumlu tüm cihazlarda da yayına alınacak. Appstore’dan herkes ücretsiz indirerek hemen kullanmaya başlayabilir. Appstore Link : https://itunes.apple.com/us/app/atasehir-mobil/id671842094?mt=8
Ataşehir Belediyesi’nde bulut teknolojisi
Ataşehir Belediyesi, 30 Mart 2013'te taşındığı yeni binasında Microsoft'un sağladığı en son teknoloji yazılımlarını kullanarak bulut teknolojisinden de faydalanıyor. Çok sayıda farklı konumdan vatandaşa kesintisiz hizmet vermek üzere kurgulanan bu yeni altyapının en önemli ayağını bulut teknolojisiyle her yerden çalışma olanağı sunan Office 365 oluşturuyor.