3592 öğretmene uygulanan anket sonuçlarına göre;
Uzaktan eğitim telefondan yapılıyor. Canlı derslere ulaşan öğrencilerin yüzde 79’u telefondan, yüzde 7,6‘ sı tabletten, yüzde 13,4’ü ise bilgisayardan katılmaktadır.
Öğretmenler süreçten haberdar değil. Gerek uzaktan eğitim sürecinde, gerekse kademeli olarak geçilmesi düşünülen yüz yüze eğitim sürecinde detaylar hakkında öğretmenlerin çoğu bilgilendirilmemiş. Bilgilendirildim diyenlerin oranı %12,9
Okullar hijyen açısından sorunlu. Okulunun dezenfektan, hijyen konularında yeterli olduğunu düşünen öğretmen oranı %30,9 iken okulunda temizlik görevlisi olmadığını söyleyen öğretmen oranı %20,6.
Canı derslere katılım düşük. Öğrencilerimin tamamı derse katılıyor diyenler yüzde 6,1 iken öğretmenlerin yüzde 59.2’si ise öğrencilerin çok azı canlı derse katılıyor yönünde görüş bildirmiştir.
Öğretmenler her zaman olduğu gibi fedakar ancak teknolojik desteğe ihtiyaçları var. Uzaktan eğitim sürecinde hiçbir teknolojik destek( ücretsiz internet, bilgisayar vb.) almayan öğretmenler bu süreçte kendi bütçelerinden bu ihtiyaçları giderdi. Bu süreçte kendi bütçesi ile teknolojik imkanlarını geliştiren öğretmenlerin oranı %40,5 iken teknolojik desteğe ihtiyacı olanların oranı %20,2.
Eğitim aracı olmadığı için derslere katılamayan öğrenci sayısı çok fazla. Eğitim aracı olmadığı sınıfının yarıdan fazlası derslere katılamıyor diyen öğretmenlerin oranı %39,4.
EBA TV veya canlı ders saatlerinin planlanması, uygulaması öğrencilerin seviyelerine uygun diyen öğretmen oranı %22,2.
Uzaktan eğitimin öğrencilere yararlı olduğunu düşünen öğretmen oranı %9,1
Öğretmenlerin %10’u uzaktan eğitim sürecinde eğitim-öğretim faaliyetleri dışında (düğün denetimi, filyasyon vb) yöneticiler tarafından resen görevlendirilmiş.
1. Eba uzaktan eğitim canlı dersleri aktif olarak verebilen öğretmenlerin oranı % 86.3