EN FAZLA PARAYI ARAÇ ALMAYA HARCADIK

Hanehalkı Bütçe Araştırmasının 2016 yılı sonuçlarına göre toplam tüketim harcamasının yüzde 18,2'sini ulaştırma harcamalarının oluşturduğu belirlendi.

EN FAZLA PARAYI ARAÇ ALMAYA HARCADIK

Hanehalkı Bütçe Araştırmasının 2016 yılı sonuçlarına göre toplam tüketim harcamasının yüzde 18,2'sini ulaştırma harcamalarının oluşturduğu belirlendi.

16 Ekim 2017 Pazartesi 14:54
EN FAZLA PARAYI ARAÇ ALMAYA HARCADIK

Interpress’in TUİK verilerinden derlediği bilgilere göre aileler ulaştırma harcamalarında en büyük payı yüzde 55,2 ile araç satın alımına ayırdı. Bunu yüzde 25,8 ile yakıt ve yağları, yedek parça ve aksesuarları ile bakım ve onarım hizmetlerini kapsayan kişisel ulaşım araçlarının kullanımı izledi. Ulaştırma harcamaları içinde en fazla para harcadığımız üçüncü kalem ise yüzde 19 ile ulaştırma hizmetleri ile ilgili harcamalar oldu. Yılbaşından bu yana medyada ulaştırma ile ilgili 317 bin 270 haber çıktığı tespit edildi.

Dar gelirli ulaşım hizmetine, yüksek gelirli ise araç alımına para harcadı

Araştırma sonuçlarına göre, hanelerin gelir düzeyinin ulaştırma harcamalarının dağılımında da etkili olduğu tespit edildi. Buna göre, en düşük gelire sahip hanelerin toplam ulaştırma harcamalarının yüzde 41,2'sini ulaştırma hizmetleri oluştururken, yüzde 30,9’unu araç satın alımı, yüzde 27,9’unun ise kişisel ulaşım araçlarının kullanımının oluşturduğu belirlendi. En yüksek gelir dilimine sahip olan hanelerin ulaştırma harcamalarına ayırdığı paya bakıldığında ise yüzde 62,3’ünün araç satın alımı, yüzde 24,5'inin kişisel ulaşım araçlarının kullanımı, yüzde 13,2’sinin ise ulaştırma hizmetleri için harcandığı tespit edildi.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
banner3

banner72