İstihdamı artırmak ve Türkiye İş Kurumu’nun hizmetlerini toplumun tüm kesimlerine ulaştırmak amacıyla 12 Nisan’da Ankara’dan yola çıkan İŞKUR otobüsü 22 ili ziyaret etti. Kampanya süresince 31 bin 726 kişiyle yüz yüze görüşme yapılırken 13 bin 897 kişiye ise bireysel danışmanlık hizmeti verildi.
İŞKUR’un gelişen yapısı ve geniş yelpazedeki hizmetleri hakkında bireyleri ve istihdamdan etkilenen tüm tarafları bilgilendirerek daha fazla kişinin işgücü piyasasına girmesini sağlamak amacıyla düzenlenen “2. Otobüs Kampanyası” sona erdi. İlk olarak Diyarbakır’a giden İŞKUR otobüsünün son durağı Malatya oldu. 22 ilin ziyaret edildiği kampanya süresince otobüste bulunan 11 yaygınlaştırma uzmanı ile İl Müdürlüklerinde görevli iş ve meslek danışmanları vatandaşlarla yüz yüze görüşmeler gerçekleştirdi. 31 bin 726 kişiye İŞKUR hizmetleri hakkında detaylı bilgi verilirken, bireysel danışmanlık hizmeti alan 13 bin 897 kişiden 6 bin 981’inin Kuruma kaydı yapıldı.
İŞKUR otobüsüne vatandaşların gösterdiği yoğun ilgiden dolayı duyduğu memnuniyeti dile getiren Genel Müdür Dr. Nusret Yazıcı, başarılı bir çalışma gerçekleştirdiklerini söyledi. Yazıcı, amaçlarının işgücü piyasasına katılımı artırmak, isithdam hizmeti veren biri kurum olarak İŞKUR’un imajını güçlendirmek olduğunu belirterek “Kampanyanın gerçekleştirildiği 22 ilde özellikle kadınlar, engelliler ve gençlerle yüz yüze iletişim kurarak hizmetirimizden doğru bir şekilde faydalanabilmeleri için bilgi verdik. Ayrıca illerdeki yerel makamlar, odalar, sendikaları da ziyaret ederek kurumumuz ile ilişkilerinin gelişmesine katkı sağladık” dedi.
“8 Bin Kilometre Kat ettik”
Genel Müdür Dr. Nusret Yazıcı, 2012 yılında düzenlenen ve 21 ilin ziyaret edildiği ilk kampanyayla birlikte Türkiye ortalamasının altında gelire sahip olan 43 ile gittiklerinin altını çizdi. Her iki kampanya kapsamında 8 bin kilometre yol kat ettiklerine dikkat çeken Yazıcı şunları söyledi: “İlk kampanyada Karadeniz, İç Anadolu ve Doğu Anadolu Bölgelerimizde yer alan 21 ilimizi ziyaret ettik. 25 bin 607 kişiyle yüz yüze görüşme yaptık. Bu yıl düzenlediğimiz kampanyada ise Doğu ve Güney Doğu Anadolu Bölgelerimizdeki 22 ile gittik. Her iki otobüs kampanyası kapsamında toplam 57 bin 333 kişiyle görüşme yapmış olduk. Projede emeği geçen personelimize teşekkür ediyorum.”
İŞKUR Otobüs Kampanyası
Kampanya, Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından ortak finanse edilen Kamu İstihdam Hizmetlerinin Geliştirilmesi Operasyonu kapsamında gerçekleştirilmiştir.
2012 yılında gerçekleştirilen ilk otobüsü kampanyasında ziyaret edilen iller: Çankırı, Kastamonu, Sinop, Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon, Bayburt, Gümüşhane, Rize, Artvin, Ardahan, Kars, Erzurum, Erzincan, Sivas, Tokat, Amasya, Çorum, Yozgat, Kayseri
2013 yılında gerçekleştirilen ikinci otobüs kampanyasında ziyaret edilen iller: Diyarbakır, Mardin, Batman, Siirt, Şırnak, Hakkari, Van, Iğdır, Ağrı, Bitlis, Muş, Bingöl, Tunceli, Elazığ, Hatay, Osmaniye, Kahramanmaraş, Gaziantep, Kilis Şanlıurfa, Adayaman, Malatya
Hedef Gruplar:
İşgücü piyasasındaki kişiler, aktif olarak iş arayan işsizler, çalıştığı halde iş değiştirmek isteyen kişiler, işgücü dışında kalan kişiler, başta kadınlar, gençler ve engelliler olmak üzere dezavantajlı gruplar, öğrenciler, iş arayan yeni mezunlar, kariyer planlaması yapan öğrenciler/mezunlar, staj yapmak isteyen öğrenciler/mezunlar, işverenler, sosyal ortaklar ve paydaşlar, ulusal ve yerel medya.