Kentsel dönüşüm ve büyük projelerin yürütüldüğü İstanbul'da hafriyat kamyonlarının karıştığı kazalarda son 20 ayda 38 kişi hayatını kaybetti.
11 BİN KAMYONA CİHAZ TAKILDI
İBB'nin şehir sınırları içerisinde uygunsuz faaliyet gösteren hafriyat kamyonlarını engellemek amacıyla başlattığı bu çalışma kapsamında bugüne kadar 11 bin kamyona araç takip cihazı yerleştirilerek, hafriyat, moloz ve hazır beton taşıyan kamyonlar takibe hazır hale getirildi. Kurallara uymayan, çevreyi kirleten veya eksikleri olan araç sürücülerine belirlenen miktarda ceza kesilebilecek.
GPS'İ OLMAYAN ARAÇLAR DÖKÜM ALANLARINA ALINMIYOR
Öte yandan İBB tarafından, döküm alanı girişine uyarı tabelası kurulmuş ve tabelada "15 Aralık 2017 tarihinden itibaren çalışır hâlde araç takip sistemine sahip olmayan hafriyat araçları, döküm sahalarına alınmayacaktır" ifadelerine yer verilmişti. Hafriyat kamyonlarına araç takip sistemi takılması kararı, İBB Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) tarafından 9 Ağustos 2007 tarihinde alınmış ve kararda " İstanbul plakalı ve İstanbul dahilinde çalışacak İstanbul plakalı olmayan, lift sistemine sahip hafriyat toprağı ve inşaat/yıkıntı atığı taşıyan kamyonlara 'Araç Takip Sistemi' takılmasının zorunlu hâle getirilmesi teklifinin kabulüne karar verilmiştir" denilmişti.
SON 20 AYDA 38 KİŞİ HAYATINI KAYBETTİ
CHP İstanbul Milletvekili Onursal Adıgüzel, TBMM Genel Kurulu’nda yaptığı konuşmada, İstanbul’da son 20 ayda 38 kişinin hafriyat kamyonları yüzünden hayatını kaybettiğini söyledi. Yeni GPS sistemini DHA'ya değerlendiren Adıgüzel, şunları söyledi: "Şoförlerin daha fazla kazanmak için fazla tur atmasının önüne geçilebilir. Hız limiti anlamında çok faydalı olur. Eğer GPS sistemi doğru kullanırsa, kamyonun girmemesi gereken yerlere girmesini engelleme şansı olabilir. Teknolojinin bütün imkanlarından yararlanması gerekiyor."