Türk halkının "viral" reklama büyük ilgi gösterdiğini ortaya koyan Izlesene.com verilerine göre, Cem Yılmazlı Türk Telekom reklamı 20 günde 1 milyon 183 bin kişiye ulaşarak tıklanma rekoru kırdı.
İnternetteki
her üç videodan birinin reklam içeriğine sahip olduğunu ortaya koyan
Izlesene.com'un istatistiklerine göre, viral videolar sosyal medyada diğer
yayınlara göre yedi kat fazla paylaşılıyor. Böylece videolar, oluşturdukları
etkiyle yüksek izlenme oranlarına çok daha kısa sürede ulaşıyor.
Izlesene.com'un yayınladığı karne, Türk halkının viral reklama alıştığını,
hatta normal içerikteki videolardan daha çok izlediğini de ortaya koyuyor. Bu
videolardan en çok ilgi göreni ise fiber internet konulu ve Cem Yılmazlı Türk
Telekom reklamı oldu. Reklam, sadece 20 günde 1 milyon 183 bin defa tıklanarak
bir rekora imza atmış oldu. Viral içeriğe sahip olmayan fakat internette en çok
izlenen videolar arasında bulunan "iki çocuğun apaçi dansı kapışması"
ise 6 ayda 1 milyon 223 bin 840 defa izlendi.
İŞTE
CEM YILMAZ'IN İZLENME REKORLARI KIRAN REKLAMI
Ata Demirerli Avea viral reklamı videosu 485 bin defa seyredilirken, Ruffles'ın
"Çılgın Ev Partisi" konulu viral videosu da 654 bin 403 kez
tıklanarak 6 ayın popüler videoları arasında yer aldı. Athena'nın yer aldığı
Coca Cola reklamı 366 bin defa tıklanırken, Şener Şen'in rol aldığı
"Mümkünlü" kasabasında geçen TTNET reklamı da 320 bin izlenme oranına
ulaştı. Alınan diğer sonuçlar da internette yer alan videoların yüzde 32'sinin
viral reklam olduğuna, kalan oranın ise müzik, klip, komik video gibi içeriklere
ait olduğuna işaret ediyor.
Nokta ekibi reklam yetkililerinden Muammer Okumuş'un verdiği bilgiye göre,
reklamcılık ya da pazarlama iletişiminde "viral" kelimesi, bir
ürünün, servisin ya da mesajın kullanıcıya dolaylı bir yol ile ulaştırılması ve
mümkün olan en fazla kitleye ağızdan ağıza yayılması anlamına geliyor. Bu yeni
reklamcılık ve pazarlama yöntemi, internet kullanımının artışı ile birlikte
televizyon reklamcılığına alternatif olarak doğdu. İnternet mecralarında viral
videolar, iletişim için en doğru ve hızlı araç olarak görülüyor. Okumuş, bu
yöntemin en çarpıcı örneklerinden birinin Garanti Bankası mortgage ev kredisi
viral video reklamı olduğunu belirterek, "Bu video Izlesene.com internet
sitesinde 523 bin 543 defa izlenmiş, Facebook sosyal paylaşım sitesinde ise 75
bin 883 beğeni almıştır" diye konuştu.