İstanbullunun en büyük çilesi trafik! İnsanların en çok zaman geçirdiği alan olan trafik verileri gerçekten korkutucu. Evine ulaşmak isteyen bir insan trafikte saatler mahsur kalabiliyor. Bunun nedeni ise araç yoğunluğu, İstanbullunun trafik derdi bitecek gibi görünmüyor. Günden güne gelişen bir İstanbul'un tek çözemediği sorun trafik sorunu, araç sahipleri yollarda saatlerce vakit geçiriyor. Zaman kaybı bu trafik! İstanbullunun trafik çilesi ne zaman bitecek sorusu çözülmeye çok uzak bir soru. Neden mi? diye soracaksınız. Çünkü Türkiye'deki araçların % 18'si İstanbul'a kayıtlı. Bu da demek oluyor ki İstanbul'da 4 milyona yakın araç trafikte seyir halinde oluyor. Bu da trafiğin felç olmasına çok geçerli bir sebep. İşte İstanbul, işte trafik! Otomobil, minibüs, otobüs, kamyonet ve kamyon yoğunluğunda da İstanbul diğer illere fark attı. Otomobil, minibüs, otobüs, kamyonet ve kamyon yoğunluğunda da İstanbul diğer illere fark attı.
İstanbul’da özellikle öğrenci ve personel servisleri trafiği içinden çıkılmaz hale getiriyor… İmarı kontrol edemeyince trafiği nasıl kontrol edeceksiniz… İstanbul nüfusu 15 milyona dayandı. 1997’de İstanbul’un ana planı yapıldığında, bu nüfus 2020 yılı için öngörülmüştü. Bu durumda 2023’te İstanbul’un nüfusunun 25 milyon tahmin ediliyor. 10 yıl sonra ne olacak? Düşünmesi bile ürkütüyor…
Temel tedbir olarak toplu taşımada bazı hatlar geçici olarak ücretsiz yapılabilir. Şehrin iki yakası arasında yolcu taşıyan toplu ulaşım araçları, başta metrobüs olmak üzere bütün İETT ve halk otobüsleri ile İETT kontrolündeki İstanbul Ulaşım A.Ş otobüsleri geçici olarak ücretsiz yapılabilir…Köprülerden ücretsiz geçiş, 22.00 ile sabah 06.00 saatleri arasında uygulanmalı. İnsanlar pik saatlerde trafik çilesi çekip para ödemek yerine, köprülerden bu saatlerde ücretsiz geçmeyi tercih edecektir… İstanbul'da otobüs ve metrobüsler yoğun miktarda yolcu taşıyor… Bu nedenle insanları deniz ulaşımını özendirmek gerekiyor… Motorlar, deniz otobüsleri ve vapurlar yoğunluk saatleri içinde mümkünse ücretsiz, değilse yüzde 50 indirimli olmalı. Özel sektörün uğrayacağı maddi kaybın da devlet tarafından sübvanse edilmesi gerekir. Devlet zaten üstlenmesi gereken maliyeti üstleniyor, deniz ulaşımındaki geçici desteği de üstlenebilir… İstanbul toplu ulaşım sisteminde hatlar kısa ve çok fazla aktarma yapılıyor… Örneğin, Beyazıt'tan bir otobüs Sirkeci'ye gelse, arabalı vapurla Harem'e geçse ve oradan Göztepe'ye gitse... Arabalı vapurları kullanan otobüs hattı niye yok? İstanbul'daki aktarmaları azaltmamız lazım. Boğaz'ı arabalı vapurla geçecek bazı geçici otobüs hatları oluşturulabilir… Eskiden Pendik’ten Karaköy’e vapur kalkardı. Trafiğe girmeden giderdik. Tuzla’dan vapur kalkardı. Avrupa sorunu denizden çözdü. Biz hâlâ karada debeleniyoruz… Taşı toprağı altın şehir, yok olma yolunda. Daha fazla yaşanmaz hale gelmeden politikalar üretmek gerek. Göç konusunda özellikle… Artık ortalama bir ülkeden büyük bir şehir haline gelmeye başladıysa bu kent, yaşanılan durum trafik sorununu geçiyor.