DOLGU ALANLARINDA TOPRAK KAYMASI
Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolunu kullanan İstanbullular aniden daralan şeritlerle karşılaşıyor. 4 şeritli otoyolun birden bire tek şeride inmesi bir yandan tehlike oluştururken bir yandan da günlerdir yaşanan bu sıkıntının nedeni merak ediliyor. Bu zorunlu uygulamanın nedeni bazı viyadük genleşme derzlerinde yaşanan erozyon.
VİYADÜK DERZLERİNDE EROZYON
Toplam 64 viyadüğün bulunduğu Kuzey Marmara Otoyolunda özellikle etrafı tamamen açık 3 viyadükte genleşme derzlerinde erozyona rastlandı. Normalde 3 yıl arayla yapılması gereken bakım ve onarım erkene alınmak zorunda kaldı. Kış şartlarında buzlanmaya karşı kullanılan tuz ve solüsyonun kimyasal etkisi, etrafında açık vadiler bulunan bu viyadüklerin normalden çok rüzgar alması ve nihayetinde ağır tonajlı araçların uyguladığı baskı neticesinde otoyol ile viyadüğü bir birine bağlayan genleşme derzlerinde aşınma meydana geldi.
DOLGU ALANLARINDA DA TOPRAK KAYMASI
Sadece viyadüklerde değil otoyol kenarındaki bazı toprak dolgu alanlarında da kısmı heyelan yaşanıyor. Ağaçlandırma yapılması planlanan ancak halen çıplak olan bu bölümlerdeki toprağın daha fazla kaymasının önlenmesi için iş makineleri önlem alıyor.
Kuzey Marmara oto yolununun çevresindeki ağaçlandırma çalışmalarının da ağır ilerlediği görülüyor. Bazı bölümler tamamen ağaçlandırılırken fidan dikilmeyen bir ok alan da halen çıplak.
ÖLÜMCÜL TUZAK: YOLA SARKAN ÇÖP KONTEYNIRLARI
Tehlike sadece otoyolda değil. Kuzey Marmara otoyolundan Sarıyer'e geçenler de bir başka tehlike ile karşı karşıya geliyor. Uskumruköy - Kilyos bağlantı yolunda Sarıyer Belediyesi'nin tek şeritli yola, gelişi güzel bıraktığı çöp konteynırları da sürücüler için ciddi bir tehlike oluşturuyor. Kamyonların da yoğun olarak kullandığı bu dar bağlantı yolunda üzerlerinde herhangi bir görünür renk ve işaret bulunmayan çöp konteynırları yolu daha da daraltıyor. Özellikle gece, sürücüler bu konteynırlara çarpma tehlikesiyle karşı karşıya kalıyor.
Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolunu kullanan İstanbullular aniden daralan şeritlerle karşılaşıyor. 4 şeritli otoyolun birden bire tek şeride inmesi bir yandan tehlike oluştururken bir yandan da günlerdir yaşanan bu sıkıntının nedeni merak ediliyor. Bu zorunlu uygulamanın nedeni bazı viyadük genleşme derzlerinde yaşanan erozyon.
VİYADÜK DERZLERİNDE EROZYON
Toplam 64 viyadüğün bulunduğu Kuzey Marmara Otoyolunda özellikle etrafı tamamen açık 3 viyadükte genleşme derzlerinde erozyona rastlandı. Normalde 3 yıl arayla yapılması gereken bakım ve onarım erkene alınmak zorunda kaldı. Kış şartlarında buzlanmaya karşı kullanılan tuz ve solüsyonun kimyasal etkisi, etrafında açık vadiler bulunan bu viyadüklerin normalden çok rüzgar alması ve nihayetinde ağır tonajlı araçların uyguladığı baskı neticesinde otoyol ile viyadüğü bir birine bağlayan genleşme derzlerinde aşınma meydana geldi.
DOLGU ALANLARINDA DA TOPRAK KAYMASI
Sadece viyadüklerde değil otoyol kenarındaki bazı toprak dolgu alanlarında da kısmı heyelan yaşanıyor. Ağaçlandırma yapılması planlanan ancak halen çıplak olan bu bölümlerdeki toprağın daha fazla kaymasının önlenmesi için iş makineleri önlem alıyor.
Kuzey Marmara oto yolununun çevresindeki ağaçlandırma çalışmalarının da ağır ilerlediği görülüyor. Bazı bölümler tamamen ağaçlandırılırken fidan dikilmeyen bir ok alan da halen çıplak.
ÖLÜMCÜL TUZAK: YOLA SARKAN ÇÖP KONTEYNIRLARI
Tehlike sadece otoyolda değil. Kuzey Marmara otoyolundan Sarıyer'e geçenler de bir başka tehlike ile karşı karşıya geliyor. Uskumruköy - Kilyos bağlantı yolunda Sarıyer Belediyesi'nin tek şeritli yola, gelişi güzel bıraktığı çöp konteynırları da sürücüler için ciddi bir tehlike oluşturuyor. Kamyonların da yoğun olarak kullandığı bu dar bağlantı yolunda üzerlerinde herhangi bir görünür renk ve işaret bulunmayan çöp konteynırları yolu daha da daraltıyor. Özellikle gece, sürücüler bu konteynırlara çarpma tehlikesiyle karşı karşıya kalıyor.
Son Güncelleme: 10.03.2017 12:25