Türkiye’nin teknoloji ile imtihanı…

Alışılagelmiş kamuoyu araştırması yapma yöntemleri olan yüz yüze ve telefon anketleri günümüzün hızlı değişen ihtiyaçlarına yeteri kadar iyi yanıt verememekte. Bu yöntemler ile yapılan araştırmaların maliyetleri hem zaman hem de finansal açıdan yüksektir.

Türkiye’nin teknoloji ile imtihanı…

Alışılagelmiş kamuoyu araştırması yapma yöntemleri olan yüz yüze ve telefon anketleri günümüzün hızlı değişen ihtiyaçlarına yeteri kadar iyi yanıt verememekte. Bu yöntemler ile yapılan araştırmaların maliyetleri hem zaman hem de finansal açıdan yüksektir.

29 Ocak 2018 Pazartesi 10:52
Türkiye’nin teknoloji ile imtihanı…

NG Araştırma Şirketi internet üzerinde oluşturduğu platform ile, kamuoyu araştırması yapılmasına ilişkin sürecin her aşamasını iyileştirerek, kurumlar için yüksek değer yaratıyor. Şirketin amacı; her türlü özel ve tüzel kişilere yönelik internet üzerinden gerçekleştirilmek üzere kamuoyu araştırması hizmeti vermek ve ana sözleşmesinde yazılı olan diğer işleri hayata geçirmek.

NG Araştırma Şirketi, www.benderimki.com online kamuoyu araştırma platformu üzerinde Türkiye’nin demografisini yansıtacak şekilde ve 750 kişinin katılımı ile Aralık 2017’de bir araştırma gerçekleştirdi. Araştırmanın en çok göze çarpan sonucu; Türkiye’nin eğitimde teknolojiye yeteri kadar yer vermediği fikrinin ön plana çıkması oldu.

Çocuklar teknolojiyle ne zaman tanışmalı diye sorulduğunda, genel kanının çocukların okula başladığı ilk yıllar olduğu görülüyor. Öte yandan her 10 kişiden 7’si okulların teknolojiyle ilgili yeterli eğitim vermediğini düşünüyor. Teknolojik eğitimin yetersiz kalması, internet kullanım davranışlarında da kendini gösteriyor. Araştırmaya katılanların geri dönüşleri gösteriyor ki insanlar internet ortamına fazla güvenmiyor. Her ne kadar doğru şekilde kullanıldığında ciddi güvenlik sorunları oluşturmasa da, fotoğraf ve lokasyon dahil kişiye özel herhangi bir bilgiyi internette paylaşırken insanlar iki kere düşünüyor. Sonuçlara bakıldığında; her 10 kişiden 7’si kişisel bilgilerini internette paylaşmayı, 6’sı ise internet alışverişi sırasında kredi kartı bilgilerini paylaşmayı güvenilir bulmuyor. Yine de en şaşırtıcı sonuç, her 10 kişiden 6’sı, fotoğraflarını dahi paylaşmak için interneti güvenli görmüyor. Bu nedenle insanlar fotoğraflarını herkese açık halde değil, sadece seçtikleri kişilerle paylaşmayı tercih ediyor.

Araştırmaya katılan her 2 kişiden 1’i Türkiye’nin dünya genelinde teknolojinin gelişmesinde ve ilerlemesinde az katkısı olduğunu düşünüyor. Diğer taraftan her 4 kişiden 1’i ise önemli katkılarda bulunduğunu düşünüyor.

Teknolojinin geleceği belirlediği günümüzde, halkımızın Türkiye’deki teknolojiye ve teknolojik eğitime bakışında kimi zaman iyimser kimi zaman da kötümser bakış açılarının hakim olduğu görülüyor. Verilen devlet destekleriyle teknolojik yatırımların desteklenmesi, dünya genelinde teknolojiye katkılarımızı artırdığımız bakış açısını kuvvetlendiriyor. Diğer taraftan okullardaki teknolojik değişimin daha da hızlanması önemli bir beklenti olarak karşımıza çıkıyor.



 

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
banner3