Ülkemizin trafik sorunu her geçen gün içinden çıkılmaz bir duruma geliyor. Bu konuda yapılan son çalışmalarda, 3. köprü yapımını gündeme geldi. Belki daha sonra 4. hatta 5. köprü gündeme gelecek. Peki bu milyarlarca dolara mal olacak bu köprüler trafiğe çözüm olabilecek mi? 
Türkiye’deki ulaşım sorunu bu hale gelene, raylı sistem ve deniz ulaşımının ihmal edilip ülke yolda yürünemez duruma düşene kadar neredeydiniz? Yapılan her yeni köprünün yarattığı cazibeyle trafikteki otomobil sayısının da arttığını, dolayısıyla köprü yapmanın trafiği azaltmak anlamına gelmediğini bilmiyor musunuz? Keza şimdilerde harıl harıl yapılan metro çalışmaları da 50 sene önce yapılmalıydı. 1961’de Türkiye nüfusu 29 milyon, İstanbul nüfusu ise 1,5 milyon kadardı. 50 yıl sonra ülke nüfusu 75 milyona, İstanbul nüfusu 13-14 milyona ulaştı.
Hatırlayalım, ikinci köprü yapıldığında ilk aylarda yaşanan geçici rahatlık kısa bir süre sonra burada da bir kabusa dönüşmedi mi?
Bu trafik sıkışıklığı devam ettikçe kimi insanlar otomobillerini kapılarının önünde tutmakta… Bu trafik sıkışıklığı devam ettikçe insanlar otomobil alıp da bu trafiğe çıkmanın anlamı olmadığını düşünmekte, otomobil almaktan vazgeçmekte değil mi? Peki, yeni bir köprü yapıldığında bunlar ne yapacaklar?
Diyelim ki üç değil beş köprü daha yaptınız ve bu araçlar haydi -bir süreliğine- köprüden akıp akıp geçtiler. Peki, köprüden sonra girecekleri şehir içi yollar aynı kaldıkça, cadde ve sokaklar bu genişliklerinde durdukça ne olacak?
Köprünün cazibesiyle trafiğe giren araçlar şehrin içinin trafiğini daha da perişan hale getirmeyecekler mi? Şehir içi yollar 50 yıl öncesinin aynısı kaldığına ve de genişletilemeyeceğine göre, gün gelecek araçlar yol ortalarında tıkanıp kalacak. 
Araç sayısı her geçen gün arttıkça sorun daha da büyüyecek. Bu durumda yapılabilecek tek şey kalıyor… O da trafiğe çıkan araç sayısında sınırlama…
Yani İstanbul'da benzin çok pahalı olmalı, arabalara özel vergiler gelmeli ve böylece vatandaş illallah deyip özel otomobilden kaçmalı. Böyle olunca da bu durumda vatandaş neyle seyahat edecek? Mevcut metro sayısı trafiğin yükünü hafifletemiyor…
Örneğin; Taksim’den çıkan araç Mecidiyeköy’den geçerken, Kadıköy’den çıkan araç Kartal’a giderken köprü üstü hariç kendilerini eskiden olduğundan daha da sıkışık bir trafiğin içinde bulmayacaklar mı? Üçüncü köprünün köprü üzerinde ve çevre yollarında yaratacağı geçici rahatlama, trafiğe yeni girecek araçlar dolayısıyla köprü dışındaki yollara eskisinden daha fazla yük getireceği için sonuçta İstanbullunun ve dolayısıyla ulusal ekonominin yükünü arttıracak. Sayın bakanlarımızın bu analizleri sadece köprü üzeri için değil de şehir ve ulusal ekonomi açısından yapmaları daha doğru olmaz mı?
 
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.