GÜNDE BİR PAKET SİGARA İÇİYORUZ

Türkiye’de son on yılda sigaraya harcanan para dudak uçuklattı. 2006-2015 yılları arasında 256,7 milyar lira havaya uçarken özellikle iç piyasada bir trilyon adedin üzerinde sigara satışı gerçekleşti.

GÜNDE BİR PAKET SİGARA İÇİYORUZ

Türkiye’de son on yılda sigaraya harcanan para dudak uçuklattı. 2006-2015 yılları arasında 256,7 milyar lira havaya uçarken özellikle iç piyasada bir trilyon adedin üzerinde sigara satışı gerçekleşti.

18 Ağustos 2017 Cuma 11:27
GÜNDE BİR PAKET SİGARA İÇİYORUZ

Tütün ve Alkol Piyasa Düzenleme Kurumu’ndan (TAPDK) edinilen bilgilere göre sigara paketlerinin üzerindeki uyarı yazılarının uygulamaya konulduğu 2010 yılından itibaren, Türkiye’de sigara tüketimi yüzde 15 azaldı.2015 yılına kadar devam eden süreçte ise sigara tüketimleri tekrar artışa geçti.

Ajans Press, sigara tüketimleri ile ilgili medya incelemesi gerçekleştirdi. Ajans Press’in yaptığı incelemeye göre son on yılda sigara konulu 478 bin 632 haber yansıması tespit edildi. Medyaya yansıyan haberlerde sigaranın en çok zam ve kaçakçılık haberleriyle gündemde olduğu belirlendi. Yapılan araştırmalara göre kadınların yüzde 31’i erkeklerin ise yüzde 54’ü sigara içerken, sigara kullananların günde ortalama 17 adet sigara tükettiği saptandı.

Sigarayı bırakmak isteyenlerin, sigarayı bırakmak istemeklerindeki en büyük neden olarak sigaranın sağlığa zararlı olması gösterildi. Bu kitlenin yaşadığı sağlık sorunları ve sigaranın kokusundan rahatsız oldukları ve bir sene içerisinde sigarayı bırakmak istedikleri belirtildi. Öte yandan TV kanallarında yayınlanan kamu spotları büyük ilgi görürken, basında bu spotlarla ilgili bu yıl içerisinde 452 haber tespit edildi.

Anahtar Kelimeler:
ÖlümSigaraTAPDK
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
banner3