Dünyanın en iyi futbolcularından birisi olarak görülen Ronaldo'nun CR7 markasının değeri 850 milyon euroya ulaşmış durumda. Portekizli yıldız, 200 milyon euroluk maaşının dışında reklam anlaşmalarından 150 milyon euroyu aşan bir gelir elde etmekte.
DUDAK UÇUKLATAN RAKAMLAR
Cristiano Ronaldo saha içindeki hırsı kadar saha dışında da oldukça aktif olan ünlü bir kişilik. Birçok alanda yatırımları bulunan Portekizli yıldızın servetine ilişkin yeni bir rapor yayınlandı. Saha dışında gerçek bir girişimci olan Ronaldo son yıllarda, iç çamaşırı, ayakkabı ve parfüm satan giyim markası CR7; Avrupa, Asya ve Latin Amerika'daki otellere yatırımlar, dünyanın farklı yerlerinde lüks mülkler, lüks saat satan bir Alman platformu olan Chrono24'te hisse, Portekiz'in en popüler görsel-işitsel gruplarından biri olan Confina Media'da hisse ve Portekizli porselen ve seramik üreticisi Vista Alegre Atlantis SGPS'de hisse gibi bir dizi yatırım yaptı.
Portekiz İdare ve Pazarlama Enstitüsü (IPAM) tarafından bu yıl açıklanan bir araştırmaya göre; CR7 markası, 6 farklı kategorideki değerlendirme neticesinde 2025 yılında rekor bir değere ulaşmayı başararak 850 milyon euro oldu. IPAM'ın raporuna göre, Cristiano Ronaldo gelir açısından şu anda Al Nassr'dan yılda 200 milyon euro kazanıyor. Buna ek olarak, Nike, Tag Heuer ve Louis Vuitton gibi küresel markalarla yaptığı reklam anlaşmaları sayesinde yılda 150 milyon eurodan fazla gelir elde etmeye devam ediyor.
Portekizli futbolcu, sosyal medya platformlarında toplamda bir milyardan fazla takipçisiyle dünyada en çok takip edilen figürü haline gelmiş durumda. Çalışmadaki bir diğer dikkat çekici veri ise, CR7'nin dünya çapında yılda ortalama 22,3 milyon haberin konusu olması oldu. Buna ek olarak, yılda 187 milyon Google aramasına konu olmaya devam ediyor. Ayrıca Amazon'da 4.000 kitapta adı geçiyor ve 63.000 bilimsel makalede yer almaktadır.